Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
employer branding w social mediach

Cykl webinarów „Marketing vs biznes” cz.4.: Employer Branding w social mediach

Employer Branding to szeroko rozumiane działania firmy, które mają na celu kreowanie wizerunku pożądanego pracodawcy. Gościem kolejnego webinaru z cyklu „Marketing vs biznes” była Aga Barcik – analityczka operacyjna, projekt menadżerka oraz liderka zespołu brandingowego Akamai w Krakowie.

Akamai to największa na świecie platforma, służąca do dostarczania i zabezpieczania treści internetowych (np. e-commerce’owych oraz aplikacji bankowych). Jest również liderem w zakresie rozwiązań chroniących serwisy przed nadmiernym obciążeniem oraz wyciekami danych. Wśród klientów Akamai znajdziemy marki takie jak Lufthansa, Airbnb, The Washington Post, Fiat, Honda oraz Douglas. 

Przeczytaj też: Cykl webinarów „Marketing vs biznes” cz.3.: Czy start-up potrzebuje marketingu?

Co skłoniło Akamai do skorzystania ze wsparcia agencji kreatywnej? 

„Wpływ na decyzję miały trzy czynniki – brak odpowiedniej wiedzy w zakresie prowadzenia działań digital-marketingowych, brak czasu oraz zwiększenie efektywności. Uzyskanie większej ilości potrzebnych zasobów, takich jak ludzie, czas czy ekspercka znajomość social mediów, miała przyczynić się do sprawniejszego rozwoju. Nie wyobrażam sobie, aby firma taka jak Akamai, która siedzi w branży i jest ściśle powiązana z Internetem, tam nie istniała” – tłumaczyła przedstawicielka Akamai.

Jak wyglądają social media i przestrzeń digital-marketingowa w perspektywie dotarcia do pracownika?

„Dzięki profilowi na Facebooku marka może pokazać się w zupełnie innym świetle niż na głównej stronie www. Ma okazję przedstawić swoich ekspertów, akcje charytatywne, w których bierze udział czy inne wydarzenia z życia firmy. 

Publikowanie takich aktualności w rozmaitych postaciach, pozwala nadać marce duszę i udowodnić, że za jej nazwą stoją prawdziwi ludzie, którzy tworzą społeczność, a to, co jest dookoła nich, jest równie ważne jak ich praca” – mówiła Aga Barcik z Akamai.

Jak przebiega współpraca pomiędzy Akamai a More Bananas? 

„Sam początek opierał się na testowaniu i raportowaniu. Dzięki temu można było określić najlepszy z możliwych sposobów na publikowanie skutecznych treści. Pomocnym okazało się również wprowadzenie systemu co dwutygodniowych spotkań, na których omawiany jest content i harmonogram ustalany z wyprzedzeniem. Takie planowanie pozwoliło usprawnić funkcjonowanie profilu” – opowiadała Aga Barcik z Akamai

Aga wspomniała również o stałym kontakcie mailowym oraz telefonicznym z naszym bananowym specjalistą – Wojtkiem Żywoltem. Sprawna komunikacja pomiędzy agencją a firmą Klienta to jedna z najważniejszych kwestii, bez której działania często byłyby zaburzone. Kluczem do sukcesu każdej ze stron jest po prostu… współpraca! 

Może zainteresuje Cię również: Planowanie postów na Instagramie – przydatne narzędzia i aplikacje

Działania pozadigitalowe 

„-Jednym z najświeższych przedsięwzięć Akamai jest projekt dla studentów. Ma on na celu wesprzeć ich w przyszłości, podczas wykonywania zawodu. Specjaliści pomagają młodym w przygotowaniu CV oraz radzą, jak zachowywać się podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Takie działania mają również na celu zbudowanie świadomości w zakresie tematów, którymi zajmuje się firma oraz zainteresowanie ich tym, aby w przyszłości mogli stać się jej pracownikami, a nie tylko potencjalnymi kandydatami. 

Kolejnym działaniem dodatkowym jest udział w projekcie „Biznes kontra smog”, którego zadaniem jest prowadzenie warsztatów dla lokalnej, krakowskiej społeczności. Przy okazji robienia czegoś dobrego dla środowiska i młodych ludzi, Akamai może zadbać o swój employer branding” – wyjaśniała specjalistka z Akamai. 

Czemu warto pracować w Akamai? 

„-Po przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego wśród pracowników, udało się wyciągnąć wspólny mianownik ze wszystkich odpowiedzi – Akamai naprawdę zależy. Zarówno na pracownikach, jak i na środowisku czy najbliższej społeczności. Pokazuje to poprzez podejmowanie różnych działań, mających na celu poprawić komfort pracy w firmie oraz zachować work-life balance. 

Świetnym tego przykładem jest uwielbiany przez wszystkich Wellness Day. Właściwie nie jeden, a kilka dodatkowych dni, które można przeznaczyć na wyłączenie myślenia o pracy i szeroko rozumiany odpoczynek. Akamai umożliwia rozwój i daje wsparcie podczas tej drogi, ale również integruje ludzi o podobnych zainteresowaniach. Akamai to przedsiębiorstwo, które naprawdę dba o swoich pracowników” – deklarowała przedstawicielka firmy .  

Jeśli chcesz dowiedzieć się 

  • jakie sukcesy udało się odnieść Akamai podczas współpracy z More Bananas,
  • czy firma lubi dzielić się wiedzą i w jaki sposób to robi, 
  • z czym Akamai mierzyło się przez sytuację pandemiczną, 
  • jak ująć CSR w Employer Brandingu, 
  • i wiele więcej…

zobacz pełny zapis webinaru, dostępny na naszej stronie na Facebooku.

Sylwia Owczarek
Junior Marketing Specialist

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments