Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
współpraca klient - agencja

Cykl webinarów „Marketing vs biznes” cz.1.: Efektywna współpraca klient – agencja 

Jak już zauważyliście, uwielbiamy dzielić się wiedzą. Właśnie dlatego przygotowaliśmy dla was cykl webinarów „Marketing vs biznes”. Wybraliśmy tematy, które z naszego punktu widzenia były interesujące i pomocne. Naprawdę cieszymy się z tak pozytywnego odbioru!

Cykl rozpoczęliśmy spotkaniem z przedstawicielami naszego partnera biznesowego, przedsiębiorstwa Kanlux – Martą Kachniarz oraz Łukaszem Kłysem. Marka zaczynała jako mała firma rodzinna. Dziś, po trzydziestu latach, to 9 spółek w Europie oraz liczne przedstawicielstwa, obecne w ponad 40 krajach na świecie. Kanlux to przede wszystkim elementy i akcesoria oświetleniowe, ale również aparatura modułowa wraz z osprzętem elektroinstalacyjnym. 

Pierwszą poruszoną kwestią była współpraca z więcej niż jedną agencją. Firma Kanlux zdecydowała się na ten ruch ze względu na chęć ciągłego rozwoju w zupełnie nowych kierunkach, co wymaga posiadania odpowiednich kompetencji. Ze względu na zebrane wcześniej doświadczenia uznali, że najlepszym rozwiązaniem jest postawienie na kilka mniejszych firm, które specjalizują się w konkretnych, zdefiniowanych dziedzinach.

Najważniejsza jest komunikacja 

W jednym z kolejnych wątków mówiliśmy o kompetencjach twardych oraz miękkich, które w efektywnej współpracy z agencją są tak samo istotne. Marta wspomniała o tym, że podczas poszukiwania odpowiednich agencji, spory wpływ miało złapanie wspólnego ‘flow’ oraz poczucie bycia pod stałą opieką. Zależało im na tym, aby wybrać agencje, które zrozumieją ich potrzeby i nauczą się ich branży. Konsekwencją tego miało być swobodne poruszanie się w tematach produktowych i inicjowanie nowych projektów, które przyniosą rzeczywiste efekty. 

Ania: Co do procesu ofertowania, muszę zadać to pytanie – czym jest dla was brief?
Łukasz: Brief to koszmar.

Pytanie Ani pojawiło się nie bez powodu, ponieważ często spotykamy się ze stwierdzeniem, że brief powoduje pewnego rodzaju blokadę u klientów agencji. Właśnie z tego względu na popularności zyskują spotkania briefujące. Nie od dziś wiadomo, że znacznie łatwiej jest nam coś opisać podczas rozmowy niż samodzielnie, z nosem w dokumencie tekstowym. Tym bardziej że brief to coś, bez czego ciężko ruszyć dalej. Warto więc podkreślić, że jest niezbędny, ale z pomocą agencji przestaje budzić lęk. 

Zobacz też: Brief jako przewodnik po kampanii z influencerami

Trudno jest również rozpocząć współpracę bez uzgodnienia, czym w istocie jest partnerska relacja dla każdej ze stron. Z całą pewnością komunikacja jest najważniejsza. Dlaczego? Ponieważ stanowi główny fundament każdej współpracy. Dzięki zebraniu różnego rodzaju doświadczeń można przeprowadzić naprawdę owocne burze mózgów, co doprowadzi do wdrożenia korzystnych działań, a co za tym idzie, uzyskania satysfakcjonujących wyników, zarówno dla klienta, jak i agencji. 

Jak pogodzić wszystkie agencje, aby nie widziały w sobie konkurencji?

Niezwykle ważna jest kultura feedbacku oraz jasne przedstawienie zasad współpracy. Dzięki tym dwóm kwestiom każda ze stron ma świadomość tego, na czym opierać się będzie relacja biznesowa między partnerami. Bez względu na to, czy bierzemy pod uwagę dwie firmy, czy jak w przypadku marki Kanlux, więcej. 

Jak wygląda koordynacja całości działań? 

Najlepszym rozwiązaniem jest natychmiastowe omawianie i rozwiązywanie problemów podczas krótkich spotkań online oraz prowadzenie dokumentów z aktualizacjami, do których każdy ma dostęp dzięki bazie danych w chmurze. Podsumowując – stawiamy na elastyczność w działaniach, ponieważ to ona pozwala na generowanie najbardziej efektywnych pomysłów. 

Zobacz też: Narzędzia marketingu internetowego, które pomogą Twojej firmie odnieść sukces 

Spotkanie zakończyliśmy, poruszając wątek przyszłości agencji oraz sposobu na zyskanie zainteresowania klientów.

 7 najważniejszych reguł współpracy z agencją:

  1. Każdej firmie przyda się wsparcie – we własnych strukturach lub poza nimi, ale nie każda firma potrzebuje agencji i nie na każdym etapie. 
  2. Przed poszukiwaniem agencji istotne jest w pierwszej kolejności poznanie potrzeb i oczekiwań własnej firmy.
  3. We współpracy klient-agencja najważniejsza jest komunikacja, zaangażowanie i wspólny ‘flow’ (oczywiście poza poszukiwanymi kompetencjami).  
  4. Brief to niezbędny dokument, na którym opiera się cała współpraca klienta z agencją – w razie potrzeby istnieje możliwość zorganizowania spotkania briefowego, które znacznie ułatwia jego sporządzenie. 
  5. Warto spisywać notatki ze spotkań, aby móc w każdej chwili do nich wrócić.
  6. Wprowadzenie kultury feedbacku przyczynia się do rozwoju marki oraz ulepszenia komunikacji, a ponadto pozwala na docenienie współpracowników.
  7. Wyjaśnianie niejasności powinno odbywać się możliwie jak najszybciej. 

Niezwykle miło było nam gościć przedstawicieli naszej partnerskiej marki biznesowej i poruszyć powyższe tematy oraz wiele więcej, które dostępne są w zapisanym webinarze na naszym Facebooku

Pozostańmy na bananowych łączach i do zobaczenia! 

Autorka: Sylwia Owczarek

Junior Marketing Specialist

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments