Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

More Bananas zadbało o piękne włosy wspólnie z kosmetykami Anwen [CASE STUDY]

Kasia Witkowska

Kasia Witkowska

Agencja More Bananas była odpowiedzialna za komunikację w mediach społecznościowych: obsługę strony na Facebooku i kanału na Instagramie kosmetyków Anwen.

Współpraca rozpoczęła się w maju 2018 roku. Agencja odpowiadała również za działania offline: tworzenie projektów obecnych na targach kosmetycznych takich, jak rollupy i ulotki.

Marka Anwen powstała za sprawą najpopularniejszej blogerki od pielęgnacji włosów, czyli Anny Kołomycew, która już od 9 lat uczy, jak o nie dbać. Kosmetyki Anwen są na rynku od 2017 roku. Szybko zyskały wierne grono zwolenniczek, które stale się powiększa. Anwen jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych kobiet, które wybierają produkty do pielęgnacji, między innymi włosów, świadomie. Stawiają na dobre składy, ich właściwe dobranie. 

Społeczność na Facebooku

Fani na stronie Kosmetyki Anwen to w przeważającej mierze kobiety, które już dbają o włosy lub chcą się właściwej pielęgnacji dopiero nauczyć. Dlatego tworzyliśmy komunikaty zarówno edukacyjne, jak i informacyjne o samych składach.

 

Po ponad roku współpracy (przedstawione dane obejmują okres od 1 maja r. do 30 czerwca 2019 r.) zwiększyliśmy liczbę fanów prawie trzykrotnie! Warto zaznaczyć, że wydatki na samą kampanię na polubienia były niewielkie. 

zapisane_relacje

 

W tym czasie opublikowaliśmy 211 postów, trzymając się kilku linii. Najbardziej angażującymi były te zapowiadające nowe produkty marki. Anwen posiada dużą społeczność, która darzy markę zaufaniem i z niecierpliwością czeka na kolejne kosmetyki.

Innymi postami, które cieszyły się dużym zainteresowaniem fanów profilu były te z cyklu DIY oraz #AnwenRadzi :

Odpowiadając na potrzebę społeczności włosomaniaczek, które cenią składy produktów powstały posty analizujące etykiety poszczególnych odżywek.

Fanki ochoczo dzieliły się swoimi sposobami na piękne włosy oraz upięciami w komentarzach pod postami:

User Generated Content był jednak znacznie częściej publikowany na Instagramie, dlatego było to kolejne medium, o które zadbaliśmy. Postawiliśmy na spójność ze stroną na Facebooku, podobny content, ale zdjęcia były tworzone specjalnie na potrzeby feeda na Instagramie.

Instagram w liczbach

W lutym rozwinęliśmy działania dla marki Anwen o prowadzenie Instagrama, które trwały do końca czerwca 2019 roku. Przez ten czas udało się nam stworzyć 60 postów, które wraz z Insta Stories pozwoliły powiększyć liczbę fanów o 2672 osoby (+ 40.3%), zdobyć ponad 17 tys. polubień postów (+ 199.4%), zebrać ponad tysiąc komentarzy (+ 229.8%) i łącznie zwiększyć Engagement Rate o + 159.5%.

Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku

statystyki_instagram

 

Spójność na  profilu

Na początku współpracy zadbaliśmy o spójność na profilu, którą uzyskaliśmy za pomocą poszerzenia dotychczasowo umieszczanych zdjęć typu flatlay o nowe dwa cykle postów, czyli zdjęcia produktowe na białym tle przedstawiające skład oraz zastosowanie kosmetyków oraz posty ukazujące czynnik ludzki w postaci repostów od kobiet stosujących kosmetyki marki.  

metamorfoza_profilu

Popracowaliśmy również nad spójnością zapisanych relacji. Stworzyliśmy dla nich spersonalizowane ikony w kolorach marki, by jeszcze bardziej zachęcić odbiorców do ich oglądania. Było to szczególnie ważne ze względu na osoby, które pierwszy raz mają styczność z marką i mogą przez to bliżej i szybciej poznać oferowane przez nią produkty.

ikony

Wizualnie zadbaliśmy również o dodawane relacje, wykorzystując do ich tworzenia elementy graficzne znajdujące się na kosmetykach. Taki zabieg pozwolił na zachowanie spójności w stories, co w konsekwencji stało się również motywem wyróżniającym markę na Instagramie.

instastories_marki

Anwen jest bardzo znaną osobą w tematyce dbania o włosy, dlatego nie chcieliśmy ograniczać się jedynie do informowania o jej kosmetykach czy sklepie, ale również poszerzyć content o prywatny blog. W tym celu wygenerowaliśmy – na podstawie najczęściej zadawanych pytań przez fanów dotyczących porowatości włosów czy adresu sklepu – jeden aktywny link poprzez Linktree, który odsyłał aż do trzech ważnych  dla nas miejsc – sklepu, bloga Anwen oraz testu na porowatość włosów. Każdy z nich otrzymał swój indywidualny adres url z kodem śledzącym UTM, dzięki czemu łatwiej można było mierzyć źródło ruchu na stronie. Rozwiązywało to również ograniczenia, jakie wiąże ze sobą jedyny aktywny link na profilu. 

link

 

Instaplansze, edukacja i promocje – wykorzystanie potencjału stories

Głównym zadaniem, jakie postawiliśmy sobie dla tej marki, było zwiększenie jej rozpoznawalności na Instagramie, do czego wykorzystaliśmy potencjał Insta Stories. Idąc za najnowszymi trendami w tym medium, stworzyliśmy spersonalizowane Instaplansze, które były chętnie wypełniane i udostępnianie przez fanów marki, przez co ich obserwujący mogli poznać naszą markę.

instaplansze_anwen

Ponadto zadbaliśmy o content edukacyjny na profilu. Do tego celu stworzyliśmy cykl Insta Stories o nazwie “Słowniczek Anwen”, gdzie (szczególnie nowym obserwującym) tłumaczyliśmy słownictwo z  zakresu dbania o swoje włosy jak np. PEH czy metoda OMO. 

plansze_edukacyjne

Rozpoznawalność budowaliśmy również w oparciu o płatne Insta Stories, gdzie informowaliśmy o problemach związanych z pielęgnacją włosów, motywując w ten sposób kobiety do podjęcia działań mających na celu pielęgnację fryzury oraz zachęcaliśmy je do skorzystania z okazjonalnych promocji w sklepie marki. Takie działania wpłynęły również pozytywnie na samą sprzedaż i generowały duży ruch na stronie. 

#kosmetykianwen – moc społeczności


Za każdą marką stoją ludzie, dlatego istotnym elementem w komunikacji było dla nas kładzenie nacisku na budowanie społeczności fanek kosmetyków zrzeszonej pod hasztagiem #kosmetykianwen. Cyklicznie zachęcałyśmy użytkowniczki do umieszczania postów z oznaczeniem marki i hasztagiem. Dodatkowo część z nich udostępnialiśmy w formie repostów na profilu i stories. 

hasztag_kosmetykianwen

Takie działania zostały pozytywnie przyjęte przez społeczność, która chętnie tagowała swoje zdjęcia zarówno z kosmetykami, jak i metamorfozą włosów po ich stosowaniu.  Z każdym miesiącem liczba użytego hasztagu rosła i w czerwcu przekroczyła 900 użyć. 

Działania offline

Oprócz działań w social media byliśmy odpowiedzialni za działania offline.

Stworzyliśmy spersonalizowany projekt ulotki, którą klient wykorzystywał podczas takich wydarzeń jak targi kosmetyków naturalnych w całej Polsce, m.in. krakowskie EkoTyki czy poznańskie EkoCuda.

 

 

Na wspomniane targi przygotowaliśmy także dwa rollupy: jeden ogólny z informacjami o firmie, drugi konkursowy, który informował o możliwości wygrania kosmetyków podczas wydarzenia. Projekt był spójny z okładką e-booka, za którego złożenie również byliśmy odpowiedzialni, i treściami publikowanymi w mediach społecznościowych.

Działania sprzedażowe 

More Bananas było również odpowiedzialne za kampanie reklamowe Facebook ADS.

Głównym celem była konwersja do sklepu, gdzie można było kupić kosmetyki do włosów marki Anwen: od szamponów, przez odżywki, po maski.

Po fazie testów, przeprowadzeniu szeregu kampanii: na aktywność wobec postu, polubienia profilu po konwersje wygenerowaliśmy dobrze prosperującą grupę sprzedażową.

Średni ROAS w trakcie całego okresu naszej współpracy (maj 2018-czerwiec 2019) wynosił  9,66.

 

W trakcie rocznej współpracy udało nam się nie tylko zwiększyć wyniki sprzedażowe firmy, uspójnić wizualizację na profilach – Facebook i Instagram – ale również uaktywnić społeczność włosomaniaczek we wspomnianych mediach.

Zespół projektowy/autorzy:
Karolina Kumor
Social media manager

Katarzyna Witkowska
Social media specialist

Michał Oleksiej
Art Director

Monika Biernat

Graphic designer

Paulina Janowiec
Graphic designer

Kasia Witkowska

Kasia Witkowska

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii