fbpx
More Bananas Zostań naszym klientem

Autentyczność na wagę złota w influencer marketingu

13 maja 2020 |
baner influencer marketing

Przy wyborze odpowiedniego twórcy internetowego do kampanii często pada słowo “autentyczny”. To właśnie taka powinna być osoba, którą zapraszamy do współpracy, do wyrażenia opinii o naszym produkcie bądź usłudze. Co jednak oznacza bycie autentycznym influencerem? Kilka ważnych wyznaczników poznasz w tym artykule.

Jaki influencer jest autentyczny? Zaczynamy!

Influencer już kiedyś wspominał o Twojej marce

Warto wejść we współpracę z twórcą, który już kiedyś mówił o naszym produkcie. Skąd będziemy o tym wiedzieć, jeśli nie jesteśmy zapalonymi obserwatorami blogosfery? Zresztą, nie da się przecież znać tak ogromnej ilości contentu, jaki dziennie pojawia się w mediach społecznościowych.  

Spokojnie, jest masa narzędzi do monitoringu sieci (m.in. Sentione, Newspoint, Brand24). Na podstawie wzmianek dowiemy się, w jaki sposób dany twórca wypowiadał się w sieci o naszej marce. Takie kolaboracje są cenniejsze, bo influencer może stać się ambasadorem marki, a to bardziej efektywny model współpracy niż jednorazowa kampania.

Influencer mówi o produktach związanych z Twoją branżą

Najłatwiej można to wytłumaczyć na podstawie branży fitness, a fitinfluencerów jest naprawdę wielu. Marki mają z czego wybierać, ale uczulam: róbmy to z rozwagą! Nie każda osoba używająca odżywek białkowych w ciekawy sposób pokaże te Twojej marki, dlatego warto przed nawiązaniem ewentualnego kontaktu zrobić porządny research, obserwować potencjalnego twórcę.

By być autentycznym influencerem, warto wyspecjalizować się w danej sferze. Nie można być przecież specjalistą od wszystkiego. To prawda, że dużą popularnością cieszą się influencerzy lajfstajlowi, do których zwraca się szereg firm z różnego rodzaju branż, ale to właśnie ci wyspecjalizowani będą najbardziej wiarygodni w oczach odbiorców, którzy podzielają z nimi te same wartości i zainteresowania.

Twój produkt rozwiąże problem blogera 

Skąd będziemy o tym problemie wiedzieć? Znowu: pomoże nam monitoring sieci. Z tym, że zamiast filtrowania po nazwie naszej marki, zbadajmy frazę, której dotyczy nasza działalność. Oferujesz szampon, który przeciwdziała wypadaniu włosów? Znajdź blogerów, którzy mają taki problem. Blogerka zapuszcza włosy, a Twój produkt może w tym pomóc? Działaj! Masz catering dietetyczny? Poszukaj takiego, który chce przejść „na pudełka”.

Nie sposób zaprzeczyć, że gdy dana rzecz spełni oczekiwania, jakie w niej pokładaliśmy, sprawi, że pozbędziemy się problemu, który od dawna spędzał nam sen z powiek, będziemy chętnie i z przekonaniem go polecać. Tutaj nie ma mowy o fałszywej rekomendacji czegoś swoim obserwatorom przez influencera i właśnie o takie kampanie chodzi! Autentyczność jest w cenie i to ona może sprzedawać Twoje produkty. 

Wpis na blogu:

https://www.aniamaluje.com/2018/01/dermedic-capilarte-kuracja-po-ktorej.html

Pozwól, by bloger zareklamował Cię „po swojemu”

Nie chodzi o pozwolenie na „totalną samowolkę”. Przygotowany przez twórcę materiał powinien być przez Ciebie uprzednio zaakceptowany, by uniknąć ewentualnych błędów, jak choćby w nazwie oferowanego produktu, niezgodności z misją firmy, jej wartościami itp. Jednak, gdy influencer sam wybierze formę i treść prezentacji, będzie to autentyczne, a co za tym idzie – lepiej odebrane przez jego społeczność.

Aktualnie już nikogo nie dziwi, że ulubiony twórca działa z markami. Dlatego, gdy robi to w sposób zgodny z nim samym, kampania ma szansę na sukces. 

Influencer angażuje się w akcje społeczne, charytatywne, jest zwolennikiem ekologii

W dobie zero waste i wzmożonej troski o naturę, lubimy gdy marki także zwracają uwagę na ten problem. Influencer chętnie wejdzie we współpracę z marką, która wspiera środowisko: tworzy kosmetyki w szklanych opakowaniach, nie produkuje zbędnej ilości plastiku przy wysyłkach. Dobrze odbierane są też działania marek w ruchu body positivity. Przykładami może być kampania Rimmel o byciu sobą z influencerkami z całego świata, w tym z polską beauty influencerką Red Lipstick Monster. 

Ostatnie wydarzenia pokazały również, jak ogromną moc mają influencerzy, jeśli chodzi o zasięg, jakim dysponują. Mają szansę dotrzeć do tysięcy, a nawet milionów osób. Na wymienienie zasługuje ostatnia Brzydka 16, czyli challenge Krzysztofa Gonciarza w odpowiedzi na drugą edycję #hot16challenge realizowaną przez raperów, gdzie cel jest szczytny – zbierane są pieniądze dla polskich szpitali na walkę z koronawirusem. 

Połączenie rozrywki, tworzenia treści we własnym stylu, w zgodzie ze swoimi wartościami, z pomocą innym i zachęcaniem do tej pomocy swoją społeczność to najlepszy kierunek, w którym w obecnym czasie spogląda influencer marketing.

 

INNE ARTYKUŁY W KATEGORII: Inspiracje

Praca zdalna na wyższym levelu, czyli Miro App

29 maja 2020 Inspiracje

Bezpłatne bazy zdjęć. 20 darmowych stocków

06 maja 2020 Inspiracje

5 kroków do lepszego profilu na Trip Advisorze

25 marca 2020 Inspiracje

6 porad dla dbających o poprawną pisownię

22 stycznia 2020 Inspiracje

Podsumowanie roku 2019: marketing

20 grudnia 2019 Inspiracje

Darmowe wydarzenia marketingowe w Krakowie

20 września 2019 Inspiracje

Spójność na Instagramie. Jak sprawić, żeby profil wizualnie ...

02 sierpnia 2019 Inspiracje

7 trików na Instagramie, których prawdopodobnie nie znasz

19 lipca 2019 Inspiracje

Jakie zdjęcia umieszczać na Instagramie? Trendy, którymi może...

08 maja 2019 Inspiracje

Wiata przystankowa ma potencjał… marketingowy!

20 marca 2019 Inspiracje

7 powodów, przez które ludzie nie chcą oglądać Waszego insta...

11 marca 2019 Inspiracje

Jak rozpocząć przygodę
z Instagramem, czyli podstawy podsta...

28 stycznia 2019 Inspiracje

“Gdzie się podziały tamte fora, gdzie Ci admini, gdzie tamten...

18 stycznia 2019 Inspiracje

Femvertising, czyli marketing po kobiecemu

07 stycznia 2019 Inspiracje

Nowy rok – nowe trendy! Co będzie na topie w 2019?

27 grudnia 2018 Inspiracje

Podsumowanie roku 2018: marketing

18 grudnia 2018 Inspiracje

Podsumowanie roku 2018: social media

10 grudnia 2018 Inspiracje

8 trendów w content marketingu na 2019 rok

29 listopada 2018 Inspiracje

Easter Eggs, czyli marketingowe złoto dla wtajemniczonych

15 listopada 2018 Inspiracje

Fenomen Instagrama

19 października 2018 Inspiracje

4 darmowe narzędzia, które pozwolą urozmaicić Insta Stories

24 września 2018 Inspiracje

Reserved: faux pas naszych czasów czy zwykłe niedopowiedzenie? ...

21 września 2018 Inspiracje

Przestrzeń from Facebook, czyli jak Facebook wspiera społeczno...

18 września 2018 Inspiracje

6 rzeczy, które już nie działają
na Instagramie

31 sierpnia 2018 Inspiracje
MAŁO Bananów? Kliknij aby załadować więcej!