Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

8 trendów w content marketingu na 2019 rok

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

Content marketing nie przestaje się rozwijać. Oszacowano, że do 2021 roku będzie on wart ponad 400 miliardów dolarów. Nic dziwnego, że przybywa agencji oferujących najwyższej jakości treści. Zmienia się jednak podejście konsumenta do komunikatów. Staje się dojrzałe i bardziej uważne. Jak mu sprostać? Poznaj najważniejsze trendy w content marketingu na 2019 rok.

Bez strategii ani rusz

Content marketing wymaga strategii. Bez niej efektywność zaplanowanej kampanii może być wątpliwa, a aktywność czytelników znikoma. Jak wynika z badań Content Marketing Institute, 62% najlepszych treści ma udokumentowaną strategię. I nie chodzi tu tylko o generowanie leadów czy obecność słów kluczowych. Chodzi o strategię ukierunkowaną na sukces indywidualnego klienta. To marka ma zapewnić klientowi maksymalną wartość z zakupów czy usług. Dostarczyć treści unikalne i praktyczne nie tylko przed, ale również po zakupie produktu czy usługi.

Relacje są ważne

Dotychczasowa ścieżka marketingowa prowadziła do sprzedaży i na niej się kończyła. Teraz ma stać się cyklem. Marketerzy tworzący treści będą priorytetowo traktować relacje. Koncentracja na pielęgnowaniu zaufania, więzi i lojalności sprawi, że klienci marki pozostaną jej wierni, a dodatkowo podzielą się opiniami z bliskimi czy współpracownikami. Nawet, gdy pojawi się konkurencja, relacje partnerskie klient-marka będą miały większe szanse na przetrwanie.

Autentyczność na propsie

W 2019 roku postaw na autentyczność! Bądź uczciwy. Badanie Global Consumer Insights firmy PwC pokazuje, że zaufanie do marki wpływa na konwersję. A według raportu Cohn&Wolfie 91% konsumentów jest skłonnych nagrodzić markę (opinie, komentarze, zakupy) za jej autentyczność. Dlatego zamiast owijać w bawełnę i szukać na siłę wyróżników, jasno określ, co oferujesz i w czym Twoja firma jest lepsza od konkurencji. Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Na początek zadbaj o tzw. treści dla głowy (artykuły eksperckie), serca (emocjonalne historie) i rąk (treści utylitarne).

Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku

grafika o contencie

Długość ma znaczenie

Rok 2019 to rok długich treści. Nie od dziś wiadomo, że to wyczerpujące temat artykuły pojawiają się wyżej w wyszukiwarkach i motywują do większej aktywności w mediach społecznościowych. Użytkownicy szukają wiarygodnych źródeł, a przecież od dziecka wmawiano nam, że dłuższe jest lepsze i bardziej rzetelne. Wyszukiwarki i czytelnicy będą faworyzować treści o długości 6 tys.-8 tys. znaków.

Pamiętaj o:

  • oryginalnych treściach,
  • artykułach wyczerpujących temat,
  • treści użytecznej i wartościowej,
  • byciu ekspertem w danej dziedzinie.

Zapomnij o:

  • krótkiej treści,
  • duplikatach,
  • treści mało wartościowej.

Aktywność = efektywność

Rok 2019 to rok social listeningu, czyli aktywnego monitoringu sieci. Aby content marketing działał, musisz wyłapywać frazy kluczowe, pomagać i doradzać użytkownikom, kierować do miejsca docelowego i odpowiadać na negatywne opinie i komentarze. Nie wiesz, jak to wszystko ogarnąć? Postaw na micro-moments marketing. Kiedy Twoi klienci chcą się dowiedzieć/kupić/iść/zrobić…. – podsuń im gotowe rozwiązanie. W skrócie:

  • bądź tam, gdzie konsumenci,
  • służ pomocą, kiedy konsumenci tego potrzebują,
  • bądź szybki, nikt nie chce czekać.

infografika

Z SEO bez przesady

Tekst powinien być nasycony słowami kluczowymi w stopniu 0,5% – 4%. Fraz używaj tak, aby artykuł był przyjemny do czytania, nigdy na siłę. Nie bój się odmiany słów kluczowych, czas precli już dawno minął. Pamiętaj, że pokolenie millenialsów w wyszukiwarkę wpisuje pełne zdania, dlatego pozycjonuj tekst na tzw. frazy długiego ogona (3 i więcej słów). Ma to swoje plusy. Zdecydowanie największymi z nich jest niski koszt i wysoka konwersja.

Nie tylko treść pisana

Content to nie tylko artykuły, ale też grafiki, animacje, wideo. 2019 rok będzie bogaty szczególnie w format filmowy. Jak wynika z raportu firmy Animoto 64% konsumentów dokonuje zakupu po obejrzeniu wideo na Facebooku. Do 2021 roku przekaz wideo ma stanowić 82% globalnego ruchu internetowego. Jak stworzyć dobry film marketingowy? Wciągnij użytkownika w świat marki i bądź interesujący. Pamiętaj – mobile first, dlatego wideo dostosuj do urządzeń mobilnych. Stwórz harmonogram i się go trzymaj. Nawyk może i jest trudny w wypracowaniu, ale przynosi zaskakujące efekty. Jeśli przyzwyczaisz użytkownika, że nowe wideo ukazuje się w każdy piątek – wygrałeś.

Królowa dystrybucja

W myśl słów Jonathana Perelmana „Content jest królem, ale królową jest dystrybucja” rok 2019 przyniesie większy nacisk na kanały promocji i rozpowszechniania treści. W strategii content marketingowej musi znaleźć się miejsce dla unikalnych kanałów sprzedaży komunikatów. Już w tym momencie tradycyjne portale, blogi czy social media są tak przepełnione treścią, że użytkownicy mają problemy, aby znaleźć w nich użyteczną treść. Dlatego marketerzy będą zachodzić w głowę, jak w kreatywny sposób trafić do właściwych ludzi.

Sukces strategii content marketingowej to nie tylko dobre treści. To świetni graficy, doświadczeni kamerzyści i fotografowie, osoby rozumiejące kwestie techniczne i czujące się w świecie mediów społecznościowych jak ryby w wodzie. Jeśli masz zespół, który rozumie procesy współczesnego marketingu i chce współpracować, w 2019 roku wróżymy Ci sukces!

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

W pracy ogarnia content i... kilka innych całkiem fajnych rzeczy. Słowo OGARNIA pasuje do niej jak ulał, bo zawsze wie kto, co i gdzie.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii