Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

8 rzeczy, które warto ustalić przed współpracą z influencerem

Anna Boczar

Anna Boczar

Jeśli masz konkretne wymagania i chcesz by ktoś je spełniał, warto je jasno komunikować. Nie inaczej sprawa ma się ze współpracą z influencerem.

Opis działania

Jeśli masz dokładne wymaganie względem twórcy, napisz mu to. Jeśli liczysz na jego inwencję, to pamiętaj o dobrym briefie, w którym zawrzesz takie informacje, jak:

  • czym jest Twój produkt/usługa
  • jaka jest misja Twojej marki
  • jaka jest rola marki w życiu jej odbiorców
  • kim jest Twoja grupa odbiorcza (wiek, demografia, zainteresowania)
  • jaki jest cel Waszej współpracy
  • co odbiorcy influencera mają czuć po zetknięciu się z jego komunikatem
  • jakie niezbędne informacje powinien przekazać.

Wszystkie ważne daty

Ustal z influencerem nie tylko datę publikacji, ale pamiętaj też o uzgodnieniu z nim, do kiedy powinien wysłać Ci materiał do akceptacji, jaki ma czas na wprowadzenie ewentualnych poprawek oraz do kiedy powinien dostarczyć Ci statystyki z działań będących częścią współpracy.

Być może zaciekawi Cię również 5 najpopularniejszych rodzajów działań z influencerami

Forma rozliczenia

Choć wielu influencerów prowadzi działalność gospodarczą, to jednak nie wszyscy tak robią. Warto więc przy ustalaniu stawek ustalić też formę rozliczenia. Zwłaszcza że dostając wycenę „netto”, co innego będzie miał na myśli twórca, który wystawia faktury, a co innego ten, który rozlicza się w formie umowy cywilno-prawnej.

Punkty styku

Coś, co sprawiło, że odzywasz się właśnie do tego influencera. Może to być tematyka jego kanału, ale może to też być specyficzne poczucie humoru, pasujące do Twojej marki. Co by to nie było, daj twórcy znać, bo może mu to bardzo pomóc w przygotowaniu dla Ciebie idealnej promocji.

Określenie lokalizacji publikacji

Często influencer prowadzi więcej niż jeden kanał w mediach społecznościowych, warto więc warto zaznaczyć miejsce na publikacje Twoich treści. Pamiętaj też, że często jeden kanał społecznościowy daje więcej niż jeden format. Na Instagramie twórca może opublikować post, Stories, czy Reels. Często każdy format ma inne plusy i minusy, ale też różną pracochłonność i będzie w inny sposób wyceniany przez twórcę.

Przeczytaj także: Autentyczność na wagę złota w influencer marketingu

Liczba publikowanych materiałów

Wiesz już „co”, czas na „ile”. To znaczy ile w ramach tych działań ma pojawić się kafelków w Stories, jak długo ma trwać promowanie produktu na YouTube, czy ile postów na Facebooku ma opublikować twórca. Pamiętaj jednak, by nie ograniczać twórcy zbyt mocno. Jeśli influencer generalnie publikuje Stories na 2-3 kafelki i jego odbiorcy są przyzwyczajeni do takiej formy, to zmiana niekoniecznie musi mieć sens. Może się okazać, że krótszy materiał, da Ci lepszy efekt.

Brak innych brandów w promowanym materiale

Jeśli influencer miał promować buty Nike, a na promocyjnym zdjęciu wrzuca swoją stylizację z torbą Adidas i bluzą Puma, to nie jest najlepsze połączenie.
Co więcej, brandy te nawet nie muszą być konkurencyjne. Gdy influencer na zdjęciu będącym materiałem promocyjnym umieści logo fast foodu, to nawet jeśli Twoja marka nie jest związana gastronomią czy zdrowym stylem życia, Twoi odbiorcy mogą potraktować to jak promocję niezdrowych zachowań.

Zainteresuje Cię również: 5 powodów, przez które influencer marketing “nie działa”

Utrzymanie widoczności materiału

Warto ustalić jak długo materiał ma być widoczny na kanale twórcy. Bez tego może się okazać, że influencer nawet już po kilku dniach ten materiał usunie. Pamiętaj, że nie o wszystkich tych rzeczach musisz mówić w pierwszym kontakcie. Co więcej, nawet nie powinieneś, bo tak wielka lista na starcie może być przytłaczająca. Wystarczy, że część tych informacji przekażesz w umowie. Jednak ważne by obie strony miały co do tego jasność przed podjęciem współpracy.

Autorka: Ania Boczar, specjalistka ds. influencer marketingu

Anna Boczar

Anna Boczar

Specjalistka do spraw influencer marketingu w More Bananas. Swoją pracę łączy z podróżowaniem. W ciągu 2 ostatnich lat miała okazję pracować zdalnie z 5 różnych kontynentów. Współautorka bloga Takeyourway oraz książki "Z biletem w jedną stronę.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Kraków
Kraków
1 rok temu

W 100% mnie zaciekawił Twój artykuł. Chociaż jestem kompletnym laikiem w temacie, to mam nadzieję przeczytać więcej takich wpisów. Zabieram się do czytania i coś czuję, że się nie zawiodę!

Inne artykuły w tej kategorii