Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

5 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

Treści na stronie to jeden z istotnych elementów wspierających pozycjonowanie Twojej witryny. Jakie korzyści dla SEO przynosi firmowy blog na stronie lub w sklepie internetowym? Sprawdź, jak możesz poprawić pozycję swojej strony, zwiększyć ruch oraz konwersje poprzez treści blogowe.

Blog zwiększa widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania

Dlaczego warto prowadzić blog w kontekście SEO? Ponieważ dzięki treściom blogowym możesz zwiększyć liczbę fraz kluczowych, na które jesteś widoczny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Blog jest znakomitym sposobem na budowanie widoczności oraz ruchu z fraz poradnikowych i edukacyjnych, a także fraz z długim ogonem. Czym one są? To frazy, które:

  • złożone są z kilku słów,
  • lepiej odzwierciedlają intencje użytkownika,
  • są mniej konkurencyjne, dlatego szybciej przynoszą oczekiwane efekty.

W ten sposób możesz pozycjonować stronę nawet w konkurencyjnej branży, teoretycznie zdominowanej przez znane marki. Twoja witryna będzie widoczna na więcej fraz. To z kolei może zwiększyć ruch i wpłynąć na wzrost sprzedaż w Twoim sklepie internetowym lub liczbę konwersji na stronie.

Blog to okazja do rozbudowy struktury linków wewnętrznych

Content marketing na blogu to znakomity sposób na poprawę i rozbudowę struktury linków wewnętrznych w witrynie. Dobra struktura linków:

  • ułatwia indeksowanie witryny przez algorytmy,
  • ułatwia robotom poruszanie się po stronie,
  • ułatwia nawigację użytkownikom,
  • może wpływać na wzrost czasu spędzanego przez użytkowników na stronie.

W jaki sposób możesz zadbać o linkowanie wewnętrzne na blogu? 

  • Umieść linki do produktów w sklepie internetowym, które omawiasz w danym wpisie blogowym.
  • Umieść linki do innych, powiązanych wpisów na blogu.

Blog daje możliwość pozyskania linków zewnętrznych w sposób naturalny

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy? To dzięki niemu możesz w sposób naturalny pozyskiwać wartościowe linki do swojej witryny. Twórz interesujące i przydatne treści – raporty, analizy, zestawienia. Być może zostaną one zauważone w branży, a na innych stronach pojawią się linki do Twojej strony. W ten sposób wspierasz jeden z filarów pozycjonowania, jakim jest właśnie pozyskiwanie linków z wartościowych stron.

Linkowanie na blogu

Blog regularnie dostarcza nowe treści na Twoją stronę

Jeśli prowadzisz blog, Twoja strona jest aktualizowana znacznie częściej niż strony pozbawione artykułów blogowych. Regularna aktualizacja może być sygnałem dla robotów Google, by częściej indeksować Twoją witrynę. Co to dla Ciebie oznacza? Tworzone przez Ciebie treści szybciej pojawią się w wynikach wyszukiwania Google. Mogą też generować większy ruch na stronie oraz wpływać na wzrost konwersji.

Zobacz też: Te książki o marketingu warto przeczytać 

Blog buduje wizerunek eksperta w branży i zwiększa rozpoznawalność Twojej marki

Głównym celem pozycjonowania jest nie tylko uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, ale także wzrost ruchu oraz sprzedaży i liczby klientów. Przez tworzenie treści blogowych możesz budować swój wizerunek eksperta w branży. Użytkownicy chętnie korzystają z usług rozpoznawalnych marek oraz takich, z którymi mieli wcześniej do czynienia. Dlatego dzielenie się wiedzą na blogu może mieć wpływ nie tylko na efekty SEO, ale także dochody.

Stwórz blog i wspieraj efekty pozycjonowania

Nie ma pozycjonowania bez treści, a blog jest jednym z jej filarów. Wspiera zarówno proces budowania widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, zwiększa ruch i może pozytywnie wpływać na poziom przychodów. Czego chcieć więcej?

Autor:
Katarzyna Nowak
Specjalista ds. marketingu internetowego
widoczni.com

 

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

W pracy ogarnia content i... kilka innych całkiem fajnych rzeczy. Słowo OGARNIA pasuje do niej jak ulał, bo zawsze wie kto, co i gdzie.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii