Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Przestrzeń from Facebook, czyli jak Facebook wspiera społeczności [RELACJA]

Avatar

Ilona Sieradzka

Przestrzeń from Facebook to miejsce, które Facebook stworzył po to, by wspierać społeczności różnego rodzaju, Organizuje tam bezpłatne szkolenia dla osób rozpoczynających swoją karierę na rynku pracy, przedsiębiorców czy organizacji społecznych. 11 września pojechaliśmy tam i my, aby zaczerpnąć wiedzy o social media u jednego z gigantów.

Facebook dla społeczności

Przestrzeń sama w sobie robi wrażenie. To nie tylko zwykłe sale szkoleniowe, ale także salki, w których można było poćwiczyć robienie boomerangów na specjalnie przygotowanej ściance z logo Instagrama albo pobawić się telefonami z aplikacjami pozwalającymi ulepszyć tworzony przez nas content.

Slajd z prezentacji: Jak prowadzić działalność biznesową na Instagramie

Na każdym kroku czuć było nastawienie na dialog – począwszy od otwartości organizatorów na wszelakie pytania dotyczące prowadzenia kont w systemie Facebooka, skończywszy na kartkach dla każdego uczestnika ułatwiających rozpoczęcie dialogu z innymi podczas networkingu. Po wymianie doświadczeń przeszliśmy do części wykładowej. Czego się dowiedzieliśmy?

1. Facebook to nie tylko Facebook

Mówiąc „Facebook”, musisz mieć w pamięci, że to nie tylko Facebook, ale także Instagram, Audience Network, Messenger i WhatsApp. To pozwoli Ci zrozumieć w pełni możliwości reklamowe na Facebooku.

Warto wykorzystywać tę siatkę powiązań, bo Twoja reklama wypełnia najpierw najtańsze reklamowo miejsca – a te często znajdują się poza samym Facebookiem. Poza tym Twoje grupy docelowe są nie tylko na Facebooku – mogą być obecne tylko w Messengerze lub na Instagramie. Wykorzystaj wszystkie szanse na dotarcie do nich.

2. Reklamy twórz z myślą o smartfonach

Z Facebooka w Polsce miesięcznie korzysta 16 milionów osób, 13 milionów powraca na niego każdego dnia. Aż 94% Polaków na Facebooku, 15 milionów, korzysta z urządzeń mobilnych.

Sprawdzaj kreacje reklamowe, przede wszystkim zwracając uwagę na to, jak wyświetlają się na komórkach. Warto wykorzystywać reklamy wertykalne, tak aby zająć jak największą przestrzeń na ekranie użytkowników.

3. Użytkownik mobile jest szybszy niż desktopowy

Każdego dnia skrolujemy ok. 100 metrów feedu – do długość odpowiadająca wysokości czterech Kolumn Zygmunta. Na post na desktopie poświęcamy ok. 2,5 sekundy, na telefonie – poniżej 2 sekund (skrolowanie jest szybsze ok. 1,7 raza). Masz sekundę na to, żeby zaciekawić użytkownika swoim postem, dlatego wykorzystuj ją mądrze i twórz treści, które go zaintrygują.

4. Przyszłość wideo jest pionowa

IGTV, wszelkie typy stories, Snapchat – to media, w których wideo jest przede wszystkim pionowe. Zdaniem 90% użytkowników wygodniej ogląda się te treści, kiedy nie trzeba obracać telefonu.

Przyszłość wideo jest pionowa, dlatego warto pamiętać o tym już teraz – także w reklamach. Pamiętaj: im więcej ekranu użytkownika zajmujesz swoją treścią, tym lepiej.

5. Korzystaj z Audience Network

Audience Network to system witryn partnerskich Facebooka, w obrębie którego możesz wyświetlać swoje reklamy. Warto z niego korzystać, bo jeszcze niewielu to robi i reklama bywa tam dużo tańsza niż w pozostałych kanałach.

Zobacz też: Bezpłatne bazy zdjęć. 22. darmowe stocki

6. Wykorzystuj różne typy grup odbiorców

Korzystaj ze wszystkich typów odbiorców, jakich masz lub możesz stworzyć:

  • odbiorców podstawowych (np. fanów)
  • odbiorców niestandardowych (np. osób, które zrobiły w ciągu ostatnich 60 dni zakupy w Twojej witrynie)
  • grup podobnych odbiorców (Facebook sam dobierze od 1 do 10% odbiorców podobnych do tych, którzy np. dodali coś do koszyka w Twoim sklepie).

Pamiętaj, że niektóre z nich stworzysz, tylko jeśli na stronie poprawnie działa Pixel Facebooka.

7. Dostarczaj rozrywki

Nie korzystamy z mediów społecznościowych po to, by oglądać reklamy. Szukamy w nich informacji lub rozrywki. Staraj się tak kreować kontent, aby przy spełnianiu celów sprzedażowych był jeszcze angażujący i zabawny. Wykorzystuj memy (jak np. Szopi.pl), gry słów czy zaskakujące grafiki, aby przekaz był ciekawy.

8. Testuj

Wykorzystuj np. testy A/B, aby porównać ze sobą kilka czynników, jak obrazki, formaty, grupy docelowe czy miejsca publikacji reklam. O tym, jakie warunki trzeba spełnić, by testy miały w ogóle sens, przeczytasz w tipie od Social Tigers.

Kilka słów o Instagramie

Instagram to czwarty najważniejszy komunikator na świecie, który jest coraz popularniejszy zwłaszcza wśród młodych ludzi. Warto oznaczać produkty na zdjęciach marki i umożliwić przejścia do sklepu – 60% badanych użytkowników potwierdza, że po raz pierwszy o produkcie lub usłudze dowiedziało się właśnie z Instagrama.

Slajd z prezentacji: jak ludzie robią zakupy na mobile w liczbach

Wykorzystuj funkcję Stories, aby zachęcić użytkowników do wysłania Ci wiadomości. Tu także możesz oznaczać swoje produkty na zdjęciach. Dbaj o to, by kreatywnie wyróżniać się spośród innych marek. Potencjał, jaki drzemie w Stories, możesz zobaczyć np. tutaj.

Slajd z prezentacji: jak stworzyć sklep na Instagramie

Zobacz także, co już nie działa na Instagramie.

Korzystaj z aplikacji, które uatrakcyjnią przekaz

Sprawdź aplikacje, które udoskonalą tworzone przez Ciebie treści:

  • Adobe PhotoShop Express –  dodasz w nim m.in. do zdjęć ramki i filtry
  • Adobe Spark Post – umożliwia np. dodanie do zdjęć animowanych szablonów
  • Piclab – dodasz do zdjęcia ramki, naklejki i teksty
  • Plotograph – przerobisz zdjęcie na filmik lub gif
  • Boomerang – do zapętlonych filmów (wbudowany w Instagram)
  • Legend – stworzysz w nim animowane teksty
  • Videoshop – połączysz zdjęcia w filmy oraz zedytujesz gotowe wideo

Kto najbardziej skorzystał ze szkoleń?

W naszym odczuciu najbardziej skorzystały z tych szkoleń osoby średniozaawansowane, które już działają w systemie Facebooka (także reklamowo), mają w nim pewne obycie i doświadczenie. Dla początkujących omawiane kwestie mogły być przedstawione zbyt pobieżnie, dla zaawansowanych raczej nie pojawiło się nic nowego. Mimo wszystko każdy był w stanie znaleźć tam coś dla siebie, dlatego zdecydowanie rekomendujemy wydarzenia organizowane w Przestrzeni from Facebook.

 

Avatar

Ilona Sieradzka

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii